Dijital_tasarım_dekonstrüktivizm ile başlayan görsel(representation) macerasında birçok kereler "baştan çıkarıcı imgeler" olarak eleştirildi. Görsel öğeler tüketimi en kolay düşünsel iletişim ortamı olduğundan imaj üretimi olarak yerilmesi de bir o kadar kolay oldu. Bugün Gregg Lynn'in "Animate Form "u yayınlaması üzerinden çok değil 9.5 yıl geçmişken bilgisayarlı tasarım maddeyi ve üretimi yeniden tanımlıyor, mimari sürecin tüm aşamalarına nüfuz ediyor.
Gerek CNC makinesinde sayısal bilginin direk ahşapa uygulanmasıyla(üstte) gerekse gradient bir desenin düz ahşap yüzeye uygulanmasıyla (altta) bildik malzemelerin yeni özellikleri ve etkileri keşfediliyor.
Sayısal bilgi maddeye dönüşürken ne tür işlemlerden geçeceğini ve sonuçta ne tür bir malzeme sisteminin ortaya çıkacağı ile ilgili araştırma yapan Harvard School of Architecture' ın deneylerini websitelerinde icleyebilirsiniz:MATSYS
Aşağıdaki tasarım ise Belçikalı Big-game ofisinın Blur adlı serisinden.
No comments:
Post a Comment